För att ditt köp skall bli rätt och du skall vara nöjd, är det viktigt att du vet redan innan du beställer, vilka rutiner och villkor vi tillämpar. Du finner dessa nedan.

1. FÖRETAGSINFORMATION

KAMADEVA AB
Slättängsgatan 11
234 36 Lomma
Org.nr: 556826-0086

2. PRISER

Priserna på Lovebox.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar alltid rätt moms. Alla kampanjpriser, tisbegränsade priser, samt diverse erbjudanden gäller så länge den specifika varans antal lager motsvarar priset och priserna kan därmed ändras under tiden för erbjudandet. I orderbekräftelsen är momsen tydligt utsatt. I varukorgen och i kassan är även fraktavgiften tydligt utsatt.

3. BETALNING

Lovebox.se erbjuder sex (6) olika betalsätt för kunderna att välja i kassan. Alla utvalda betalsätt hanteras av pålitliga och stora aktörer på marknaden.

3.1 Kortbetalning

Kortbetalningen hanteras via NETS betalväxel och inlösenavtalet. NETS betalväxel är licensierad för 3D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och lösningen mot kunderna är certifierad enligt PCI DSS. Företaget följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar. Inga kortuppgifter lagras i butiken. Inga kostnader tillkommer för kunden vid detta betalsätt.

3.2 Swish

Betalningen genom Swish sker till ett av Swish utgivet nummer, vilket anges när beställningen är slutförd. Uppgifterna för betalning skickas även till kundens e-post, om det angavs. Inga kunduppgifter, som bankkonton eller liknande lagras i butiken. Inga kostnader tillkommer för kunden vid detta betalsätt.

3.3 Direkt internetbanksbetalning

Alla betalningar som sker via direkt interbanksbetalning hanteras av Payson AB, som sedan 2012 är en del av Svea Ekonomi. Företaget är ett registrerat betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn. Vid detta val, kan betalningen ske mot de flesta stora bankerna i Sverige som erbjuder direktbanksbetalning, f.n. Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank och Handelsbanken. Inga kunduppgifter, som bankkonton eller liknande lagras i butiken. Inga kostnader tillkommer för kunden vid detta betalsätt.

3.4 Faktura

Vid fakturabetalning sker hanteringen tryggt via Svea Ekonomi AB. Kunden betalar alltid efter levererad beställning. Fakturan skickas till e-postadressen som uppges vid beställning.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av LOVEBOX.SE överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Fakturaavgift tas ut av butiken på 29 kr.

3.5 Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. 

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

3.6 Betalning till bankgiro

Betalningen betalas in till bankgiro nr. 700-4575. Betalningen måste komma inom 5 dagar. Vid utebliven betalning, makuleras beställningen. Varorna skickas när betalningen kommer in, oftast samma dag. Beställningsreferens anges av kunden vid betalningen. Om detta fattas, kan utskicket försenas en dag. Inga kunduppgifter, som bankkonton eller liknande lagras i butiken. Inga kostnader tillkommer för kunden vid detta betalsätt.

4. BESTÄLLNING

4.1 Orderbekräftelse

Alla mottagna beställningar bekräftas via e-post. Denna bekräftelse är bevis på att beställningen tagits emot och är även ett giltigt garantibevis på dina varor. Om ingen orderbekräftelse mottagits inom någon minut efter kunden lagt beställning, hänvisas kunden kontakta kundtjänst. Kunden ombeds kontrollera noga skräppostmappar och spamfilter innan kontakt.
Orderbekräftelse bör granskas och alla fel informeras till butiken så fort dessa upptäcks. Butiken tar på sig ansvaret att ändra dessa uppgifter så länge beställningen inte skickats ut.

4.2 Ålder

Lovebox.se har en åldersgräns på 18 år för alla typer av beställningar, oberoende av betalningsmetod eller fraktalternativ. Genom att godkänna köpvillkoren intygar kunden att han eller hon är över denna åldersgräns.

4.3 Falska beställningar

Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Alla beställningar skall göras i eget namn med undantag för presenter. Är varorna en present/gåva och skickas till en annan person skall detta tydligt kommenteras i meddelanderutan. Med betalningsmetod Faktura och Delbetalning går det inte att beställa presenter för någon annan.

5. LEVERANS

Ordar med lagerförda produkter, lagda på vardagar, innan angiven tid på produktsidan, skickas samma dag. Efter den angivna tiden skickas beställningar nästkommande vardag.

Ansvaret för varor köpte hos Lovebox.se övergår till konsument när paketet hämtats ut på utlämningsstället.

5.1 Fraktpris

Lovebox.se använder sig av enhetsfrakt, f.n. 49 kr för alla beställningar under 600 kr. Beställningar över 600 kr skickas utan kostnad för kunden.

5.2 Leveranstid

Lovebox.se har en leveranstid på 1-5 vardagar från sitt svenska lager. Tiden är beroende på kundens leveransadress. Lovebox.se tillhandahåller ungefärliga tider beroende på ort på hemsidan.

5.3 Fraktbolag

Företaget skickar alla paket från sitt svenska lager till kunden med DHL (Freight) eller PostNord. Alla paket skickas till kundens närmaste, lokala utlämningsställe eller postbox, enligt kunden angivna postnummer (som en del av leveransadressen). Kunden ansvarar för att alla de angivna leveransuppgifterna är korrekta. Alla paket skickas spårbart och försäkrat.

5.4 Avisering

DHL aviserar paket med SMS-avisering. Saknas (svensk) mobilnummer, skickas aviseringen till den angivna e-postadressen. Vid särskilda önskemål kan aviseringen skickas per traditionell post hem till brevlådan. Hämtas inte paketen inom 7 dagar, skickar DHL i företagets namn, en påminnelse med SMS för att informera att halva tiden för uthämtning har passerat. Ytterligare SMS går ut till kunden, någon dag innan paketet skickas tillbaka.

PostNord aviserar paket med SMS-avisering. Saknas (svensk) mobilnummer, skickas aviseringen till den angivna e-postadressen. 

5.5 Uthämtning

ID-handlingar krävs av kunden för att kunna hämta ut sitt paket, samt att namnet stämmer överens med det angivna på paketet. Skickas ett ombud skall mottagarens ID-handlingar också tas med. Paketen måste hämtas ut inom 7-14 dagar från ankomsten till utlämningsstället. 7 dagar med PostNord (ändring vid årsskiftet 2021) och kan ändras av kund i många fall vid avisering och 14 dagar med DHL. Därefter skickas dessa tillbaka till butiken.

5.6 Skador vid leverans

Skador som beror på leverans skall anmälas direkt vid uthämtning av paket, för att fraktbolaget skall kunna anteckna och dokumentera skadorna. Det skall även anmälas till oss direkt, senast inom ett par dagar efter uthämtning, för möjlig reklamation till fraktbolaget och för att vi skall kunna skicka ut nya varor, om dessa skadats.

5.7 Spårning av utlämningsställen

Kunden kan i kassan ange valfritt utlämningsställe, om betalningen sker med andra betalningsmetoder än Faktura och Delbetalning. Butiken försöker alltid att tillmötesgå kundens önskemål.

Utlämningsställen kan kontrolleras här: DHL utlämningsställen.
Paketen kan spåras här: DHL spåra paket.

5.8 Boxadresser

Butiken kan inte leverera paket till box-adresser.

5.9 Ej uthämtade paket

Vid ej uthämtade paket eller ej emottagna vid hemleverans, debiteras för frakt, returfrakt och administrativ kostnad. För mindre paket under 5 kg debiteras 240 kr, för paket över 5 kg samt alla storlekar av hemleveranser debiteras 350 kr, samt 400 kr för paket över 20 kg. Beloppet dras av vid återbetalning av ordersumman om betalningen gjordes med andra betalningsmetoder än Faktura eller Delbetalning. Vid fakturering tillkommer en fakturaavgift på 29 kr. Eventuellt, nytt utskick av paket debiteras med från 160 kr och upp, beroende på fraktsätt/storlek.

6. ÅNGERRÄTT

Lovebox.se erbjuder ångerrätt i upp till 90 dagar, dvs. längre än de lagstadgade 14 dagar. Detta gäller från det att kunden mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd och att den returneras i oskadat skick, i obruten, plomberad förpackning. Plombering är ytterst viktig, då stora delar av våra produkter är intimleksaker och måste vara oanvända vid ångrat köp. Alla intimprodukter, såsom leksaker, plomberas av butiken med tydlig markering. "Väsentligen oförändrat skick" anses vara helt oanvänt, plomberat skick för intimvaror som säljs av oss.

Undantag från 90 dagar gäller endast säsongsbaserade produkter, som julkalendrar. Dock gäller där minst 14 dagar, upp till 90 dagar fram till angivet datum specificerat på produktsidan.

Underkläder innehållande trosor eller delar som bärs över intima kroppsdelar plomberas och får endast returneras i det skicket. Samma gäller för alla typer av strumpbyxor. Underkläder som t.ex. styva korsetter eller BH som säljs separat, får endast returneras om lappar inte tagits bort och kläderna inte använts för mer än avsikten att pröva dessa. Underkläder som luktar parfym kan inte returneras.

Om varan inte är en s.k. intimvara där retur är möjlig även om den öppnas, men förpackningen har bruten originalplombering från tillverkare eller på annat sätt är öppnad/söndring förpackning som inte går att återställa till ursprungligt skick, kan värdeminskningsavdrag införas upp till 50 av varans värde.

6.1 Skicka tillbaka varorna

Om köpet ångras inom det tillåtna tiden, skickar kunden tillbaka varorna, samt får själv bekosta frakten tillbaka. Kunden väljer själv valet av speditör och fraktsättet för frakt. Företaget ersätter inte returer som kommit bort, utan rekommenderar kunden att välja spårbara fraktalternativ.

Företaget och butiken önskar erhålla kundens information i paketet, så att den ursprungliga beställningen kan hittas. Detta kan vara namn, adress, beställningsreferens eller e-post.

Alla returer skickas till företaget, angivet i början av dessa köpvillkor. Företags adress och returadress är detsamma.

6.2 Återbetalning

Återbetalning sker inom 10 dagar från och med att kunden informerat oss om att köpet ångras, dock först efter att varorna kommit och kontrollerats. Återbetalningen sker oftast på samma sätt som som betalningen för beställningen. Vid ännu inte betald faktura, men giltig faktura, kan återbetalning ske som makulering av delar eller hela fakturan. Faktura bör dock betalas i tid, vartefter återbetalningen tillämpas i efterhand.

Returneras hela ordern betalas även tillbaka den ursprungliga fraktkostnaden, dvs. hela orderns värde.

6.3 Annullering av beställning

En lagd beställning går att annullera fram till att den skickas, dvs. den överlämnats till fraktbolaget. En annullering skall inkomma per telefon eller skickad från e-posten som användes vid beställningen. Butiken skickar alltid ut en bekräftelse på annullering. Vid brådskande annulleringar eller frånvaro av bekräftelse, rekommenderas alltid telefonkontakt.

7. REKLAMATION VID TRANSPORT

Vid synlig transportskada, skador på paketet, uppbrutet paket, öppnat paket, uppmanas kunden påpeka detta genast till utlämningsstället på plats och begära en kvittens på skadan, samt sedan kontakta butiken. Om varan dock skulle vara sönder när kunden mottagit den, anmäls detta till butiken.

8. GARANTI

Lovebox.se lämnar tolv (12) månaders garanti på våra produkter.

En garantireparation eller garantibyte innebär inte att garantitiden på varan förlängs, däremot repareras varan på ett lämpligt och varaktigt sätt eller byts ut mot en ny.

Garanti omfattar inte kosttillskott, töjbara material, enstaka bondageprodukter (ex. rep, piskor), samt glidmedel, oljor och liknande förbrukningsvaror. Medföljande batteri och dess prestanda omfattas inte av garantin. Dessa batterier är att se som lågpresterande testbatterier för att verifiera produktens funktion.

Butiken står för alla fraktkostnader (inom Sverige) om varan är felaktig och omfattas av garantin. Om de returnerade produkterna visar sig vara helt fungerande, måste företaget be kunden att ersätta kostnaden för utlagda fraktavgifter, f.n. 145 kr. Dessa betas in innan produkter skickas åter till kunden.

Garantiärendens hanteringstid minskar avsevärt och underlättas om kunden skickar varan komplett. Fattas det delar eller ytterförpackning kan utbytet ske utan dessa delar eller utan ytterförpackning. Detta beroende på vilken produkt garantin gäller.

9. REKLAMATIONSRÄTT

Företaget följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger kunden rätt att reklamera en produkt i överstämmelse med svensk lag, f.n. i tre (3) år från inköpsdatum. Reklamationsrättens rutiner enligt följande: inom de sex (6) första månaderna ligger det på företaget, butiken som säljare att bevisa att kunden orsakat felet, d.v.s. felet inte fanns där från början. Därefter skall kunden som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungsfel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Företaget rättar sig självklart efter konsumentverkets distanshandelslagar.

För ytterligare information kan läsa mer på konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se .

10. TVISTER

Om inte tvister mellan kund och företag kan lösas tillsammans har kunden rätt att kontakta bl.a. sin lokala konsumentvägledare, samt få tvisten löst hos bl.a. Allmänna Reklamationsnämnden.

Företaget följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut i reklamationsfrågor; https://arn.se .

Förutom ARN kan kunden även kunden gå igenom EU:s gemensamma tvistlösningssida som finns här: https://ec.europa.eu/odr .

11. DISKRETION

Paketet skickas alltid i neutral förpackning och som avsändare står det enbart företagsnamnet. Paketet förknippas inte på något sätt med butiken.

12. NYHETSBREV OCH MARKNADSFÖRING

Lovebox.se skickar endast ut nyhetsbrev till kunder som på ett aktivt sätt valt detta vid beställningstillfället efter efteråt. Avregistreringen kan enkelt göras med länk som presenteras i nyhetsbrevet eller genom kontakta kundtjänst.

Lovebox.se använder sig inte av reklam via SMS eller via traditionell post, hem till brevlådan.

13. COOKIES

Butiken använder sig av cookies. Dessa är små filer som lagras automatisk genom webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används för att identifiera återkommande kunder eller spåra kundens beteende på hemsidan, samt anpassa vissa funktioner för att underlätta och förbättra kundens köpupplevelse.

14. INTEGRITETSPOLICY

Lovebox.se värnar om kundernas personliga integritet och redovisar tydligt hur företaget hanterar enskilda kundens personuppgifter i en tydlig integritetspolicy i enlighet med EU-direktivet GDPR (General Data Protection Regulation), sedan 25 maj 2018.

Företagets integritetspolicy och kundernas rättigheter gentemot de lagrade personuppgifterna finns publicerat här – klicka för att läsa hela integritetspolicyn för företaget.

Lovebox.se och företaget ger kunderna tillgång på hemsidan till alla verktyg för att kunna utöva sina rättigheter i enlighet med GDPR.

15. FORCE MAJEURE

Företaget och butiken är befriad från förpliktelser enligt detta avtal gentemot kunden, om befriande omständigheter kan åberopas som försvårar eller förhindrar fullgörandet. Sådana befriande omständigheten kan bl.a. anses vara sabotage, olyckshändelser, myndighetsåtgärd eller händelser från tredjepart som företaget inte kan kontrollera.

Ver. 1.91, 2023.04.14

Produkt tillagd till jämförelsen.