Villkor - Lovebox.se

Tillverkare:

Köpvillkor

Allmän information

För att ditt köp skall bli rätt är det viktigt att du vet, redan innan du beställer, vilka rutiner vi tillämpar. Vårt sortiment är noga uttaget och vi ställer höga krav på våra leverantörer och sexleksaker vi beslutar oss för att sälja.

Orderbekräftelse

Vi bekräftar alla mottagna beställningar via e-mail. Får du ingen orderbekräftelse inom någon minut efter du sänt iväg din beställning kan det betyda att du kanske skrivit fel i mailadressen. Maila oss, med rätt emailadress så vi har rätt information, vilket är viktigt om vi behöver ta kontakt med dig ang. eventuella administrativa frågor eller leveransbrister.

Ålder

Vi har en åldersgräns på 18 år. Genom att godkänna köpvillkoren intygar köparen att han eller hon är över denna åldersgräns.

Allmänna villkor

Vi polisanmäller alla falska beställningar och bedrägeriförsök. Alla varor är Lovebox´s egendom tills vi erhållit fullständig betalning. När du bekräftar köpet genom att sända din order har du även godkänt leveransvillkoren och lagt en bindande order.

Alla beställningar måste läggas i eget namn. Vill ni ha varorna skickade till någon annan går detta bra vid alla betalningsmetoder utom faktura. Fyll i mottagarens namn, adress och mobilnummer för avisering i kommentarrutan.

Leverans

Vårt mål är att ha de snabba leveranser av erotiska artiklar på nätet. Produkter som vi har i lager skickas normalt sett samma dag om du beställer innan klockan 13:30. Leveranser sker endast till svenska adresser och alltid till utlämningsställen. Paketen aviseras normalt per SMS om mobilnummer anges. Om detta inte anges aviseras kunden via e-post. Avisering med vanlig post hem sker endast om kunden begär detta vid beställningen.

Hur skickas paketen?

Alla paket skickas med DHL och kan hämtas ut på ServicePoint, utlämningsställen. Dessa måste hämtas ut på utlämningsstället inom 14 dagar. Paketen hämtas av mottagaren som måste ha med sig ID-handligar eller ombud som måste ha med sig mottagarens ID-handligar. Paketen kan spåras hela vägen för att säkra att de kommer fram och inte försvinner på vägen. Dessutom anser vi att kunder skall veta vart deras paket är. Hämtas inte paketen inom 7 dagar, skickas en påminnelse hem med brev för att informera att halva tiden har gått.

Var kan jag hitta utlämningsställen?

Vi skickar automatiskt till närmaste utlämningsställe baserat på din leveransadress. Du kan dock ange valfritt ett utlämningsställe - lämna då adressen till utlämningsstället i en kommentar vid beställning. 

Utlämningsställen kan kontrolleras här: DHL utlämningsställen
Paketen kan spåras här: DHL spåra paket

Levererar ni till boxadresser?

Nej.

Alternativ till DHL?

Normalt har vi inte det, men i vissa fall om man bor långt ut på glesbyggden kan vi göra undantag och skicka med Posten. Kontakta oss då innan ni lägger en beställning.

Fraktfritt?

Beställer du för över 600:- så bjuder vi på frakten som annars kostar 49:-/försändelse.

Ej uthämtade paket 

Vid ej uthämtade paket debiteras 300 kr inkl.moms för frakt, returfrakt och administrativ kostnad, eller dras av från beloppet som skall återbetalas (vid kortbetalning eller förskottsbetalning). Fakturaavgift på 29 kr tillkommer vid fakturering.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK, svenska kronor, och är inklusive moms.

Betalning

När du skall betala i vår webshop kan du i välja mellan följande. 

Kortbetalning

Vi erbjuder säker kortbetalning via NETS. NETS betalväxel är licensierad för 3-D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och vi är certifierade enligt PCI DSS. Vi följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar. Mer om denna säkra betalningsmetod för kortköp kan du läsa på NETS egen hemsida.

Swish

Beställningar betalda med Swish skickas utan dröjesmål, så fort betalnigen kommit in. Glöm inte ange ditt ordernummer i meddelandet!

Faktura

Du kan smidigt betala via faktura. Denna faktura skickar vi med dina produkter och du har 14 dagars kredit. Vi tar en avgift på 29:- för denna tjänst. Vi använder oss här av Klarna´s populära fakturalösning, som du kan läsa mer om på deras hemsida: http://www.klarna.se/

Förskottsbetalning och bankgiro

Betala in ordersumman till bankgiro nr. 700-4575 . Betalningen måste komma inom 5 dagar, sedan tar vi bort beställningen. Varorna skickas så fort vi får in betalningen. Betalningarna kommer oftast in till oss vid 13-tiden och varorna skickas samma dag som pengarna kommer in. I vissa fall kan betalningen komma in vid 16-tiden och beställningarna skickas därmed först dagen efter. Glöm inte ange ditt ordernummer i meddelandet!

Verfied by Visa och MasterCard SecureCode

När du skall betala med i vår webshop kommer du bli tillfrågad efter lösenord för ditt betalkort, om du har Visa eller MasterCard. Detta är en säkerhetsåtgärd för dig som kund, som finns hos alla svenska banker och de flesta internetbutiker som använder sig av svenska, säkra betallösningar. Mer information om detta hittar du nedan:

Ångerrätt

Hos oss har du ångerrätt i hela 90 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd och att den returneras i oskadat skick, i obruten, plomberad förpackning. Plombering är ytterst viktig, då stora delar av våra produkter är intimleksaker och måste därav vara oanvända vid ångrat köp. Alla intimprodukter, såsom leksaker, plomberas av oss. "Väsentligen oförändrat skick" anses vara helt oanvänt, plomberat skick för intimvaror som säljs av oss.

 

Skicka tillbaka det du köpt

Om du ångrar ditt köp så kontakta först oss på mail så hjälper vi dig. Ångrar du delar eller hela ditt köp får du själv bekosta frakten tillbaka. Varor du vill skicka tillbaka får inte vara använda, utan skall returneras i obruten, plomberad förpackning. Returneras hela ordern betalar vi även tillbaka den ursprungliga fraktkostnaden, dvs. hela orderns värde.

Återbetalning

Återbetalning sker inom 14 dagar från och med att kunden informerat oss om att köpet ångras, dock först efter att varorna kommit och kontrollerats.

Ej uthämtade paket 

Vid ej uthämtade paket debiteras 300 kr inkl.moms för frakt, returfrakt och administrativ kostnad, eller dras av från beloppet som skall återbetalas. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer vid fakturering.

Reklamation vid transport

Vid synlig transportskada, påpeka detta genast till utlämningsstället och oss. Om varan dock skulle vara sönder när du mottagit den, anmäl genast detta till oss på mailto:info@lovebox.se 

Garanti

Vi lämnar tolv (12) månaders garanti på våra produkter. 

En garantireparation eller garantibyte innebär inte att garantitiden på varan förlängs, däremot repareras varan på ett lämpligt och varaktigt sätt eller byts ut mot en ny.

Garanti omfattar inte kosttillskott, töjbara material, samt glidmedel, oljor och liknande förbrukningsvaror.

Medföljande batteri och dess prestanda omfattas inte heller av garantin. Dessa batterier är att se som lågpresterande testbatterier.

Om de returnerade produkterna visar sig vara helt fungerande, måste vi be kunden att ersätta kostnaden för utlagda fraktavgifter, f.n. 130 kr.

Vi ser gärna att man skickar varan komplett till oss, även om det i de flesta fallen inte är nödvändigt, om den kan testas utan problem. Fattas det delar eller förpackningar får man utbytt de delar man skickar in till nya. T.ex. om man har slängt ytterförpackningen, får man även den nya, utbyta produkten utan ytterförpackning.


Reklamation av produkt

Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt från oss i tre (3) år från inköpsdatum. Reklamationsrätten rutiner enligt följande: Inom de sex (6) första månaderna ligger det på oss, butiken som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid. 

Vi rättar oss självklart efter konsumentverkets distanshandelslagar. För ytterligare information kan läsa mer på Konsumentverkets hemsida: http://www.konsumentverket.se/ . Dessutom följer företaget allmänna reklamationsnämndens beslut i reklamationsfrågor; http://arn.se/ . Förutom ARN kan kunden även kunden gå igenom EU:s gemensamma tvistlösningssida som finns här: http://ec.europa.eu/odr .

Kontakt

Du kan maila oss, vi svarar normalt inom någon timme, på följande adress: info@lovebox.se eller ringa: 040 - 644 40 70. Telefontider mellan 10-16 på vardagar, men försök gärna också på andra tider, då vi svarar om vi är på kontoret!

Diskretion

Paketet kommer i neutral förpackning och som avsändare står det enbart vårt företagsnamn som inte förknippas med Lovebox.se. Alla uppgifter om våra kunder hanteras med största diskretion. Vi kommer inte sälja vidare eller sprida några uppgifter. Vid beställningen så kan du kryssa för om du vill ha nyhetsbrev eller inte. Vill du inte ha nyhetsbrev från oss, kontrollera att rutan för nyhetsbrev inte är ikryssad. 

Nyhetsbrev

Vi kommer aldrig sälja vidare din e-postadress till tredje part. Vi värnar om våra kunders integritet och de uppgifter, ordrar odyl du lämnar åt oss, stannar inom företaget. Anmäler du dig till nyhetsbrev så är det endast nyhetsbrev från oss du får. Vill du avanmäla dig från nyhetsbreven, så sänder du oss enkelt ett mail. Medlemmar i vårt nyhetsbrev kommer fortlöpande få specialerbjudanen och uppdateringar av produkter, tävlingar och massa roliga tips. Så det är absolut värt att vara med.  

Personuppgifts och anti-SPAM policy för www.lovebox.se

Vi delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle. 

Utlämnande av personuppgifter 

Detta innefattar personuppgifter (så som/na) namn, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc. 

Anti-SPAM policy

Vi som företag medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Epostutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.   

 




Varukorg  

Inga produkter

Frakt 0 kr
Totalt 0 kr

Gäller helgfria vardagar och beställningar med fullgjord betalning.


För leveranstider till din ort, kan du klicka här.